Politianmeldelse mod GameDuell

Til Østjyllands Politi
I det følgende forklares dispositionen for den efterfølgende politianmeldelse, oversat til dansk. De med fed fremhævede punkter går igen i selve anmeldelsen. Det væsentligste for Østjyllands Politi er nok kun selve politianmeldelsen, samt at få den sendt videre til tysk politi. Resten er dokumentation.

Jeg ved, det er omstændeligt, men hellere det end yderligere forsinkelser.

DISPOSITION
1. Politianmeldelse mod internet-spillestedet GameDuell: Jeg vil hermed indgive en politianmeldelse mod internet-spillestedet GameDuell (gameduell.de). Jeg sender den til mit lokale politi, Østjyllands Politi, som ifølge en medabejder hos tysk politi (Julian Rouven, Bundeskriminalamt Wiesbaden, JulianRouven.Ohler@bka.bund.de) så vil sende den videre til rette instans. Jeg mener, at GameDuell har hjemme i Berlin, så det må vel være politiet i Berlin.

2. Konklusion: For overblikkets skyld indleder jeg med konklusionen. Derefter følger den redegørelse, der leder frem til konklusionen.

(3. Ikke del af selve anmeldelsen): Jeg foreslår yderligere mistænkelige punkter angående GameDuell, som jeg håber, tysk politi vil undersøge.

4 a. Sagen, kronologisk
4 b. Sagsredegørelse: Grundig gennemgang.

5. Korrespondance: Efterfølgende har jeg for en sikkerheds skyld medtaget dokumentationen (på engelsk) for, at jeg skal fremsende anmeldelsen først til mit lokale politi, som derefter skal sende den videre til rette myndighed. Selv om, det ved I jo nok.

6. To German police: Complaint against GameDuell: Dernæst følger politi-anmeldelsen på engelsk, som jeg forventer, at Østjyllands Politi medsender til tysk politi.

7. Mails from GameDuell as documentation: Endelig dokumentation fra GameDuell, som viser, at deres eksklusion af mig fra spillesiden følger efter, at problemet mellem GameDuell og mig ellers forinden var blevet ordnet.


POLITIANMELDELSEN

1. Politianmeldelse mod internet-spillestedet GameDuell
Hermed anmelder jeg internetspillestedet GameDuell til politiet. Anmeldelsens indhold fremgår af konklusionen samt den efterfølgende redegørelse for sagen.

2. Konklusion:
GameDuell har ulovligt tilbageholdt omkring 600-700 euro, som retteligt tilhører mig.

GameDuell har ulovligt ekskluderet mig fra deres spilleside. Dermed forhindres jeg i fremover at vinde omkring 400 euro om måneden.

3. Ikke del af selve anmeldelsen:
Jeg vil foreslå, at I desuden undersøger følgende:

1. Den høje andel af spillernes indskud, som GameDuell tager for spillene. GameDuell tager 1/4 af spillernes fælles indskud. Det skulle vel aldrig være ulovligt?

2. Jeg stiller spørgsmål ved om alle spillere virkelig eksisterer. Snyder GameDuell i spil som f.eks. mahjong-turneringerne ved at skabe en spillerprofil, som så udstyres med højeste score, så GameDuells andel pludselig stiger til 100%! Jeg kalder det selv for, at de måske har et "kineserrum", hvor spillere vinder over GameDuells kunder, enten fordi de er dygtige eller ved nævnte mulige snyd.

3. Når spillesiden pludselig "bryder ned", er den så virkelig brudt ned, eller lades det ske på belejlige tidspunkter, for at forhindre spillere, der er ved at vinde turneringer, i at modtage deres gevinst. Jeg tror, det er sket for mig to gange.

Som det fremgår, så mistænker jeg, at GameDuell med dets fine ydre er temmelig rådden indeni.

4 a. Sagen, kronologisk
Før 26. april 2009:
Jeg havde en spillerkonto hos GameDuell, kaldet "Jamesol".

26. april:
Ca. den dato (+- en dag) oprettede jeg min anden spillerkonto, "Longsok".

4. maj:
GameDuell slettede "Longsok".
"Jamesol" blev midlertidigt lukket.

11. maj:
"Jamesol" blev reaktiveret ca. denne dato, efter at GameDuell via fax havde modtaget ønskede oplysninger og dokumentation fra mig.

11. maj - 15. juni:
Jeg vandt ca. 400 euro i den periode.

10. juni:
Ca. den dato bad jeg om at få overført penge fra min Jamesol-spillerkonto til min bankkonto.
På spillerkontoen stod ca. 600-700 euro.
GameDuell informerede mig om, at en særlig undersøgelses-enhed først skulle undersøge min spillerkonto.

15. juni:
GameDuell ekskluderede min Jamesol-spillerkonto.
Begrundelsen var snyd (hvilket ikke passer) og fundet af min Longsok-spillerkonto endnu engang.
GameDuell overførte ingen penge til min bankkonto.

4 b. Sagsredegørelse:
For nogle måneder siden, den 15. juni, blev jeg ekskluderet fra internetspillesiden GameDuell (gameduell.de) med begrundelsen, at jeg "havde opnået scores, som skaber mistanke om anvendelse af uortodokse metoder" ("achieved scores which suggest the use of unorthodox techniques.") (Se nedenfor, mail 2), som de skrev. Jeg spurgte GameDuell, hvad de mente med det, men fik aldrig noget konkret svar.

Jeg snød naturligvis ikke. Jeg var blot relativt god til et bestemt spil, på dansk kaldet 4 på stribe. Jeg var ikke blandt de bedste spillere, men ved at undgå at møde dem, hvilket jo ikke er forbudt, så vandt jeg en ret høj andel af mine spil. Da jeg havde vundet omkring 600-700 euro, bad jeg GameDuell om at få overført penge til min bankkonto. Jeg fik først at vide, at en særlig undersøgelses-enhed skulle undersøge min sag, før udbetaling kunne finde sted. Efter nogle dage modtog jeg min eksklusion, men ingen penge.

Problemet for mig er ikke blot de 600-700 euro, som jeg aldrig modtog. Det drejer sig også om de fremtidige gevinster, som eksklusionen forhindrer mig i at vinde. Jeg anser det for sikkert, at jeg kunne vinde omkring 400 euro om måneden.

Desværre, så ser det umiddelbart ikke ud som om, jeg er det rene, uskyldige offer. Det mener jeg dog nu, jeg er, hvilket skulle fremgå i det følgende. Uden præcist at vide det, selvom jeg nok skulle have undersøgt det lidt nøjere, så fik jeg den gode, men altså, viste det sig, ureglementerede idé at åbne endnu en spillerkonto. Alt, jeg tænkte, var, at det ville være en mere effektiv anvendelse af min tid ved computeren. Og jeg betalte dog trods alt penge for at få åbnet den ekstra konto. Den ekstra spillerkonto eksisterede kun en uge, så blev den lukket af GameDuell den 4. maj.

GameDuells begrundelse for min eksklusion i mail den 15. juni:
"Furthermore, after analysing the details of your player account, we have unfortunately established that other player accounts have been registered at GameDuell with the same details as your player account." (mail 2)

Min oversættelse:
"Desuden, efter at have analyseret detaljerne ved din spillerkonto, har vi desværre konstateret at andre spillerkonti har været registreret hos GameDuell med de samme detaljer som din spillerkonto." (mail 2)

I samme mail står der:
"In accordance with the GD GameDuell GmbH General Terms and Conditions which became legally binding for you upon registration, GD GameDuell GmbH reserves the right to ban members who influence game events via manipulative means or who register multiple accounts on our gaming platform."

Min oversættelse:
"I overensstemmelse med de generelle regler og betingelser hos GD GameDuell GmbH, som du bandt dig juridisk til ved din registrering, så reserverer GD GameDuell GmbH sig ret til at udelukke medlemmer, som influerer på spilresultater ved manipulerende metoder eller som registrerer multiple konti på vor spilleplatform."

Det betyder altså, at de eksluderede mig for snyderi (hvilket jeg ikke gjorde) og for multiple konti (jeg havde én anden i en uge, indtil GameDuell fandt ud af det, men også accepterede det, læs om det nedenfor).

Men dette problem med min anden spillerkonto var allerede blevet ordnet mellem mig og GameDuell den 4. maj. Og det uden at det førte til eksklusion på det tidspunkt. Det var længe inden den specielle undersøgelses-unit, som nævnt, fandt den igen i forbindelse med min ønskede overførsel af penge til min bankkonto. Tilbage til den 4. maj modtog jeg en mail angående GameDuells første fund af den anden spillerkonto.

GameDuell skrev til mig:
"Upon further investigation of your player account, we have located a second account with the username "Longsok". This account has been permanently deactivated and all funds on this account will be retained by GameDuell."

Min oversættelse:
"I forbindelse med videre undersøgelser af din spillerkonto har vi opdaget en anden spillerkonto under brugernavnet "Longsok". Denne spillerkonto er blevet permanent deaktiveret og alle midler på denne konto vil blive tilbageholdt af GameDuell."

Jeg har accepteret tabet af disse pange. De er altså ikke del af de 600-700 euro, som jeg bad GameDuell overføre til min bankkonto.

Videre i mailen fra 4. maj står det vigtige:
"Please note that it is explicitly stated in our Terms and Conditions that it is not permitted to have more than one player account at GameDuell. In order to verify the information you entered upon registration, we kindly ask that you complete and return the attached file along with a copy of a government-issued ID. *Your account, "Jamesol", has been temporarily deactivated until this has been completed." (mail 1)

Min oversættelse:
"Bemærk venligst, at det står eksplicit nævnt i vore regler og betingelser, at det ikke er tilladt at have mere end en spillerkonto hos GameDuell. Med henblik på at få verificeret de informationer, du gav i forbindelse med din registrering, så beder vi venligst om, at du udfylder og returnerer den vedhæftede fil med en kopi af gyldig dokumentation. Din konto "Jamesol" er blevet midlertidigt deaktiveret, indtil dette er blevet udført." (mail 1)

Vigtig pointe:
Bemærk venligst, at i den samme mail fra 4. maj, hvor GameDuell oplyser, at de har deaktiveret min anden spillerkonto (som jo en måned senere ved en ny undersøgelse fik mig ekskluderet), da beder de mig også om at indsende noget dokumentation, så min første (og dermed igen: eneste) spillerkonto kan blive genåbnet.

Og efter at have modtaget min dokumentation genåbnede GameDuell faktisk spillerkontoen.

Bare for at undgå misforståelser:
Husk, at denne første opdagelse den 4. maj af min ureglementerede spillerkonto nr. 2 (hvor det samtidig blev acceptereet, at jeg kunne fortsætte hos GameDuell, hvis jeg fremsendte dokumentation) skete godt en måned inden, den specielle unit den 15. juni fandt den igen - og så fik mig ekskluderet!

Efter at min spillerkonto blev genåbnet, spillede jeg i endnu en måned - i god tro, må jeg sige - inden jeg så bad om pengeoverførslen til min bankkonto. Jeg vandt omkring 400 euro i den periode.

Venlig hilsen
xxxx